У першому півріччі буковинці сплатили до державного бюджету 164,2 млн грн військового збору

Коментуючи надходження військового податку заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Тетяна Булавка подякувала всім платникам за підтримку держави та Збройних Сил України.

За її словами продовж січня – червня 2022 року буковинці, які отримують легальні доходи в Україні, спрямували на підтримку армії 164,2 млн грн військового податку, що більше як торік на 22,8 млн грн, або 16,2 відсотків.

Загалом буковинці від початку запровадження військового податку сплатили понад 1 млрд 473,3 млн грн: серпень – грудень 2014 року - 29,6 млн грн; 2015 рік 88,3 млн грн; 2016 рік - 106,2 млн грн; 2017 рік – 148,6 млн грн; 2018 рік – 189,2 млн грн ; 2019 рік - 222,7 млн грн; 2020 рік - 238,9 млн грн; 2021 рік - 285,6 млн грн; січень – червень 2022р - 164,2 млн грн.

 

ФОП, які надають послуги з надання доступу до мережі Інтернет можуть бути платникам ЄП тільки третьої групи

У Головному управлінні ДПС нагадують, що з урахуванням змін, внесених Закон України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень», ФОП, які надають послуги з надання доступу до мережі Інтернет належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.

До внесення Законом № 1914 до ПКУ змін ФОП, які надавали послуги з надання доступу до мережі Інтернет, мали право реєструватися платниками єдиного податку другої групи.

З 01.01.2022 ФОП – платники єдиного податку, які здійснюють, зокрема, послуги з надання доступу до мережі Інтернет (у тому числі провайдерські послуги (КВЕД ДК 009:2010 61.90 «Інша діяльність у сфері електрозв’язку») мають право здійснювати свою діяльність виключно на третій групі платника єдиного податку з урахуванням вимог, визначених п.п. 8 п.п. 291.5 п. 291.5 ст. 291 ПКУ.

ФОП – платники єдиного податку другої групи, які надавали послуги з надання доступу до мережі Інтернет, повинні були подати до 31.12.2021 (включно) до відповідного контролюючого органу заяви про обрання спрощеної системи оподаткування в частині:

зміни ставки та групи платника єдиного податку (обрати третю групу платника єдиного податку) та/або внесення змін до реєстру платників єдиного податку щодо виключення виду господарської діяльності з надання послуги доступу до мережі Інтернет (у тому числі провайдерських послуг КВЕД ДК 009:2010 61.90 «Інша діяльність у сфері електрозв’язку») (можливість залишитись на другій групі платника єдиного податку за умови виключення виду діяльності з надання послуг з надання доступу до мережі Інтернет) та/або відмови з 01.01.2022 від спрощеної системи оподаткування.

У разі неподання таких заяв реєстрація платником єдиного податку за рішенням контролюючого органу анулюється.

 

Податківці надали актуальні відповіді щодо адміністрування ПДВ та погашення боргу

До уваги платників деякі запитання щодо формування податкового кредиту:

Чи є право на ПК за звітні періоди лютий-травень 2022 року на підставі первинних документів, отриманих від особи, у якої відсутня можливість зареєструвати ПН в ЄРПН до 15 липня 2022 року?

Абзацом першим підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу визначено, що у випадку відсутності у платника податку можливості своєчасно здійснити реєстрацію ПН/РК за операціями з постачання товарів/послуг, здійснених в період, починаючи з лютого 2022 року, така реєстрація має бути здійснена протягом 60 календарних днів з першого дня  місяця,  наступного  за  місяцем  відновлення  такої  можливості,  або  протягом  шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Право на ПК зберігається за умови, якщо такий ПК, сформований за звітні періоди лютий-травень  2022  року  на  підставі  первинних  (розрахункових)  документів,  отриманих платником податку за операціями з придбання товарів/послуг від платника ПДВ, у якого відсутня можливість своєчасно здійснити реєстрацію ПН/РК, та якщо за такими операціями будуть складені ПН/РК та зареєстровані в ЄРПН протягом 60 календарних днів з першого дня  місяця,  наступного  за  місяцем  відновлення  такої  можливості,  або  протягом  шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

У  разі  відсутності  факту  реєстрації  в  ЄРПН  ПН/РК  по  закінченню  60  календарних  днів  з першого  дня  місяця,  наступного  за  місяцем  відновлення  такої  можливості,  або  шести місяців  після  припинення  або  скасування  воєнного  стану  в  Україні  ПК,  сформований  за первинними  (розрахунковими)  документами,  має  бути  виключений  з  декларації відповідного періоду шляхом подання уточнюючого розрахунку до такої декларації.

Чи потрібно змінювати період формування ПК за операціями з придбання товарів/послуг у лютому-травні 2022 року, якщо ПН, складена за операціями з їх постачання, зареєстрована в ЄРПН у червні або липні (до 15 липня)?

Кодекс  встановлює  окремий  термін  реєстрації  ПН/РК,  складених  за  операціями  з постачання  товарів/послуг,  що  були  здійснені  у  лютому-травні  2022  року,  а  тому  у  разі своєчасної реєстрації ПН/РК за такими операціями (в терміни, визначені підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу для різних ситуацій) період формування ПК не змінюється.

Чи потрібно змінювати період формування ПК за операціями з придбання товарів/послуг у лютому-травні 2022 року, якщо ПН, складена за операціями з їх постачання, зареєстрована в ЄРПН 15 липня 2022 року і пізніше?

Якщо  ПН,  складена  за  операціями  з  постачання  товарів/послуг,  що  були  здійснені  у лютому-травні  2022  року,  і  яка  підтверджує  ПК,  сформований  на  підставі  наявних  у платника  первинних  (розрахункових)  документів,  зареєстрована  в  ЄРПН  після  15  липня 2022  року,  при  цьому  постачальник  має  можливість  своєчасно  виконувати  податкові обов’язки,  покупець  втрачає  право  на  формування  податкового  кредиту  за  такими операціями до дати реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

У такому випадку ПК, сформований на підставі первинних (розрахункових) документів, має бути  виключений  з  декларації  звітного  періоду,  в  якому  була  здійснена  операція  з придбання  товарів/послуг  (лютий-травень  2022  року),  шляхом  подання  уточнюючого розрахунку до декларації за відповідний звітний період.

У звітному періоді, в якому відбулася реєстрація таких ПН/РК в ЄРПН, платник податку – покупець  має  право  на  включення  сум  податку,  зазначених  в  цих  ПН/РК,  до  складу податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

 

Запитання з "гарячої лінії" щодо порядку проведення фактичних перевірок та строків давності для платників податків

Які підстави проведення фактичних перевірок у період воєнного стану?

"Підставою для проведення фактичної перевірки може стати наявність у податківців інформації від отримання інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства. Це порушення, пов'язані з розрахунками за товари (послуги) через РРО (ПРРО), із веденням касових операцій, наявністю патентів, ліцензій, із виробництвом та обігом підакцизних товарів, необґрунтованим завищенням цін на товари першої необхідності.

Крім того, перевірку може ініціювати покупець чи споживач, який вирішив поскаржитися на платника податків."

Чи призупинені строки давності для платників податків?

"Так, за новою редакцією п. п. 69.9 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, крім:

- дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. п. 46.2 Податкового кодексу України, сплати податків та зборів платниками податків;

- строків проведення камеральних перевірок, складення актів, подання та розгляду заперечень, визначення грошових зобов’язань, прийняття, надсилання та оскарження податкового повідомлення-рішення за результатами камеральних перевірок, нарахування пені;

- строків проведення фактичних та документальних позапланових  перевірок, складення актів, подання та розгляду заперечень, додаткових документів та пояснень, визначення грошових зобов’язань, прийняття, надсилання та оскарження податкового повідомлення-рішення, адміністративного арешту майна за результатами фактичних перевірок".