Термін декларування доходів отриманих від здачі в оренду квартир завершується 1 травня 2023 року
Головне управління ДПС у Чернівецькій області
Термін декларування доходів отриманих від здачі в оренду квартир завершується 1 травня 2023 року
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області звертають увагу орендодавців, що завершується Деклараційна кампанія - 2023. Буковинці, які здавали у 2022 році нерухоме майно (квартиру, будинок, кімнату або інші нежитлові приміщення) в оренду іншій фізичній особі зобов’язані задекларувати отриманий дохід та сплатити до місцевих бюджетів податок на доходи фізичних осіб у розмірі 18 % та на підтримку ЗСУ 1,5 % військового збору.
Граничний термін подання декларацій про майновий стан і доходи за минулий рік – 1 травня 2023 року. Подати декларацію платникам необхідно до податкової інспекції за місцем своєї реєстрації.
Під час нарахування доходу фізичною особою від надання нею в оренду об'єктів нерухомості необхідно враховувати розмір орендної плати, зазначений в договорі оренди, який має бути не меншим, ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди. Мінімальна сума орендного платежу визначається за Методикою визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, затвердженою постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1253 «Про затвердження Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб», виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, що встановлюються органом самоврядування села, селища, місця, на території яких вона розташована.
У яких випадках відбувається скасування реєстрації ПРРО?
Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області нагадують, що згідно з Порядком реєстрації та застосування ПРРО, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07.07.2020 № 317, скасування реєстрації ПРРО здійснюється автоматично фіскальним сервером ДПС якщо:
згідно з ЄДР юридичну особу чи ФОП припинено; господарська одиниця, де використовується ПРРО, згідно з повідомленням про об’єкти оподаткування суб’єкта господарювання (повідомлення № 20-ОПП) закрита або не експлуатується; в контролюючому органі наявне судове рішення про ліквідацію суб’єкта господарювання у зв’язку з банкрутством; наявні дані стосовно ФОП про його смерть, недієздатність; суб’єкта господарювання знято з обліку в контролюючих органах.
Відповідно до цих вимог ДПС запроваджено модуль автоматичного скасування реєстрації ППРО засобами якого один раз на добу перевіряється наявність таких підстав, та у разі їх встановлення реєстрація ПРРО скасовується автоматично.
Для уникнення скасування ПРРО звертаємо увагу користувачів ПРРО на обов’язкове дотримання таких умов:
у разі зміни даних щодо господарської одиниці у зв’язку зі зміною її назви, адреси місцезнаходження через перейменуванням вулиць, інших об’єктів топоніміки, до контролюючого органу необхідно подати повідомлення № 20-ОПП про зміни щодо об’єкта господарювання, а не про його закриття/відкриття;
ідентифікатор об’єкта оподаткування (господарської одиниці) обліковується в контролюючих органах у прив’язці до ПРРО. Закриття ідентифікатора для об’єкта оподаткування, який закривається, розпізнається модулем як закриття господарської одиниці, де застосовується ПРРО, що є підставою для скасування його реєстрації. У зв’язку з цим закриття/відкриття об’єкта оподаткування, на який зареєстровано ПРРО, із присвоєнням йому нового ідентифікатора, потребує перереєстрації ПРРО у день присвоєння нового ідентифікатора такому об’єкту оподаткування (господарській одиниці).
Слід зазначити, що в приватній частині Електронного кабінету наявні дані про об’єкти оподаткування платника податків, які перебувають на обліку в контролюючих органах.
Рекомендуємо після подання повідомлення № 20-ОПП перевірити чи відповідають дані про об’єкти оподаткування даним про господарську одиницю та у разі виявлення розбіжностей повторно подати повідомлення № 20-ОПП та/або здійснити перереєстрацію ПРРО.
У разі автоматичного скасування реєстрації ПРРО суб’єкт господарювання може повторно зареєструвати ПРРО на нову господарську одиницю.
Запитання від платника щодо відмови у наданні довідки про відсутність заборгованості
Чи є підставою для відмови платнику податків у наданні довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи наявність сум грошових зобов’язань, які оскаржуються в адміністративному (судовому) порядку?
У Головному управлінні ДПС У Чернівецькій області роз’яснюють, що Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (далі – Порядок № 733), який визначає механізм надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка).
Відповідно до п. 5 Порядку № 733 перевірка наявності/відсутності у платника заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, здійснюється за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів на дату формування Довідки з урахуванням наявності/відсутності податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості за основним та неосновними місцями обліку платника.
За відсутності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, уповноважений орган формує Довідку.
Пунктом 8 Порядку № 733 за наявності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки. Лист вручається особисто платнику (його законному чи уповноваженому представникові) або надсилається платнику у порядку, встановленому ст. 42 глави 1 розд. II Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями.
Тобто, підставою для відмови у наданні Довідки є наявність у платника податків за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи на дату формування Довідки.
У той же час форма заяви на видачу Довідки, встановлена додатком 2 до Порядку № 733, передбачає інформування платником податків про триваючий процес оскарження в адміністративному або судовому порядку суми грошового зобов’язання шляхом проставляння відповідної позначки.